Astrobot, ki je na voljo ekskluzivno za PlayStation 5 (PS5) služi kot odlična predstavitev inovativne tehnologije nove generacije konzole. Igro je razvil Asobi Team, interno razvojno moštvo pri Sony Interactive Entertainment Japan Studio. Gre za igro, ki ne le zabava, temveč tudi poučuje igralce o funkcionalnostih novega DualSense kontrolerja. Mi smo se nad igro navduševali, toda za vejico, je velik AMPAK …
Zgodba
Igra se prične, ko vesoljci ugrabijo osnovno enoto vaše matične ladje PS5 in vas pustijo sredi galaksije na pustem planetu. Takrat igralec prevzame nadzor nad srčkanim robotom, imenovanim Astrobot. Glavni cilj naloge je pobrati 300 spremljevalnih botov na 80 planetih v šestih galaksijah, hkrati pa na popotavnju zbirati dele, da boste na koncu lahko popravili vaš PS5. Vsaka galaksija je razdeljena na več planetov, številne uganke, sovražnikov in skritih zakladov, ki jih igralec odkriva med igro.
Vsaka galaksija se konča s t. i. bossom, ki je navadno epski spopad. Pri teh bojih boste morali uporabiti vse že osvojeno znanje, ki ste ga pridobili skozi igranje na začrtani poti. Domala vsak planet ponuja različne artefakte, ki se povežejo z vašim Astrom. To pomeni, da boste imeli vse od lepljivih rok, podaljšanih rok, slončka, ki puha različne tekočine, letečih dodatkov in še in še …
Kljub svoji preprostosti Astrobot prinaša poglobljeno igralno izkušnjo. Ključni poudarek igre je v inovativni uporabi DualSense kontrolerja, ki omogoča še ne videno in zares vrhunsko interaktivnost. Pravzaprav še nobena igra na Playstationu ni tako dobro izkoriščala zmogljivosti DualSense kontrolerja! Na primer, s funkcijo haptike igralci začutijo domala vsak korak Astroja, ko hodi po različnih površinah. To še posebej pride do izraza, ko se Astro giblje po pesku, travi ali ledu, saj igralec čuti razliko v teksturah skozi vibracije kontrolerja. Druga novost, ki jo podpira igra, so prilagodljivi sprožilci, ki nudijo odpor pri določenih akcijah, kot je stiskanje vzmeti ali streljanje iz zračne puške.
DualSense kontroler
Ena od glavnih lastnosti igre Astrobot, je njena sposobnost, da v celoti izkoristi funkcionalnosti novega DualSense kontrolerja, ki je ključna komponenta igranja na PS5. Prilagodljivi sprožilci DualSense kontrolerja so le ena izmed številnih funkcij igre. Igralci med igranjem občutijo spremenljiv odpor pri stiskanju sprožilcev, kar prinaša dodatno izkušnjo realizma. Če na primer Astro skoči na trampolin, bo sprožilec na kontrolerju nudil upor, kar simulira občutek pri skakanju. Mi na primer še česa podobnega še nismo videli, pri Sonyju pa so želeli prikazati, napredek, ki ga prinaša PS5.
Poleg tega igra uporablja tudi vgrajen mikrofon na DualSense kontrolerju, ki je mestoma celo preglasen. V igri so namreč prizori, ko igralci pihnejo v mikrofon, da bi upravljali določene mehanizme v igri, kar dodaja še en nivo interaktivnosti. Zagotovo izkušnja, ki jo priporočamo vsakemu lastniku konzole PS5!
Zgodovina PlayStationa
Ena od posebnih lastnosti igre Astrobot je poklon dediščini PlayStationa. Igra je prežeta s številnimi komponentami, ki bogatijo zgodovino konzolec- od prvega PlayStationa do PS4. Med raziskovanjem svetov igralci zbirajo različne artefakte, ki so komponente iz prejšnjih PlayStation generacij. Te vključujejo stare kontrolerje, pomnilniške kartice, dodatke in celo promocijske artikle, kot je PlayStation VR set.
Poleg artefaktov, vsebuje igra tudi več kot 60 skritih omemb klasičnih PlayStation iger in franšiz. V vsakem svetu lahko igralci najdejo male robote, ki poustvarjajo znamenite prizore iz iger, kot so Crash Bandicoot, Final Fantasy, Metal Gear Solid, Resident Evil in kup drugih. Te skrite podrobnosti so prikupen dodatek za veterane PlayStationa, saj igra ni le zabavna, temveč tudi nostalgična.
Astrobot tako deluje kot svojevrstna digitalna muzejska izkušnja, kjer igralci ne le raziskujejo svet igre, temveč tudi razkrivajo bogato zgodovino ene najuspešnejših blagovnih znamk v industriji videoiger. Ne čudi, saj zametki PlayStation konzol segajo vse do leta 1994.
Vizualna podoba
Kar zadeva grafiko, je Astrobot preprosto osupljiv. Igra uporablja vso strojno zmogljivost PS5, da prikaže visokokakovostno grafiko, gladke animacije in izjemne podrobnosti v svetu igre. Vsak od svetov je zasnovan z različnimi temami in okoljskimi elementi, ki se tekoče prepletajo in ustvarjajo pestro paleto vizualnih užitkov. Na primer, džungla je polna bujnih, zelenih gozdov, medtem ko ledeni predeli odražajo hladno in zasneženo pokrajino z odsevi, ki izkoriščajo prednosti ray-tracing tehnologije.
Hitrost nalaganja je skoraj neopazna, kar omogoča gladek prehod med planeti in galaksijami. Tudi pri najbolj intenzivnih prizorih, kjer je veliko premikajočih se delov, igra ohranja gladko hitrost sličic brez zatikanja. To omogoča, da igra teče brezhibno, kar dodatno prispeva k njeni splošni privlačnosti
Poleg tega so detajli, kot so sence, odsevi in teksture, izjemno natančno oblikovani, kar dodatno poglobi občutek dejanskega udejstvovanja v igri. Ray tracing omogoča realistične odseve in svetlobne učinke, kar je ena od velikih prednosti PS5 strojne opreme. Planeti, ki jih raziskuje Astrobot, in sovražniki so vsi oblikovani z veliko mero podrobnosti, kar igri daje skoraj risankasto estetiko, vendar z visokotehnološkim sijajem.
Zvok in glasbena podlaga
Zvok ima pomembno vlogo pri ustvarjanju vzdušja v igri. Igra izkorišča PS5 3D avdio sistem, ki omogoča globoko prostorsko izkušnjo. Ko se Astro premika skozi različne nivoje, lahko igralci jasno slišijo zvoke, ki prihajajo iz določenih smeri, kar povečuje občutek prisotnosti v igri. Na primer, lahko slišite kapljanje vode v daljavi ali škripanje snega pod Astrojevimi nogami, ko hodi po ledeni površini. Navdušuje tudi zvočnik v kontrolerju!
Glasbena podlaga je prav tako izjemno prilagojena posameznim svetovom, ki jih igralci raziskujejo. Vsak plant ima svoj edinstven glasbeni slog, ki odraža njegove tematske elemente. Na primer, zamrznjeni deli imajo lahkotno in eterično glasbo, ki odraža ledeno pokrajino, medtem ko imajo gozdnata področja bolj divjo in pustolovsko melodijo. Glasba ne le da služi kot ozadje, temveč tudi aktivno prispeva k ustvarjanju vzdušja vsakega sveta.
Astrobot pod črto
No, in tukaj sledi AMPAK … Astrobot je „must have“ igra za vsakega nostalgika Playstationov in navsezadnje za vse novopečene igralce. Mi se nismo mogli znebiti izkušnje, da je pravzaprav manj zanimiva in bolj površna kopija Sackboya. Če ste igrali Sackboya vam bo tudi Astrobot zlezel pod kožo, a je v fantiču iz cunj glasba neprimerno boljša, tudi igra je daljša, predvsem pa so to igre, ki bi morale podpirati večigralnost na domačem kavču. Mi smo na primer Sackboya največkrat igrali v štiri in venomer je bila prisotna pozitivna nervoza, zabavne zbadljivke predvsem pa je bilo ogromno smeha. Astrobot je tako, kot bi imeli avtodom, ki je na moč dober in kulski, a v njem bi se vozili sami. Če je zmogjlivost kontrolerja na še nevidenem nivoju, pa bi lahko razvijalci poskrbeli tudi za še nekoliko daljšo igro, saj slednjo lahko zaključite v približno 15 urah.
HVALIMO:
+ Izvrstna grafika
+ Še nevidena zmogljivost DualSense kontrolerjev
+ Zgodovina Playstationa
+ Zvočna kulisa
+ Zgodba
+ enostavnost
GRAJAMO:
– Kopija Sackboya
– Brez težav bi lahko dodali večigralnost na kavču (za vsaj dve osebi – sackboy ponuja možnost igranja štirih igralcev)
– Novodobni družbeni prijemi, ko bomo lahko igrali le še robote, saj se bo ob vsaki človeški pojavnosti pojavila skupina, ki se bo počutila zapostavljeno (ali priviligirano)
– izkušenim igralcem ne bo ravno v izziv
Ocena? Verjamemo, da lahko igra dobi oceno 10, a zaradi pelina po Sackboyevi kopiji, ki je manj zabavna, krajša, in slabšo glasbo podlago, smo ji v uredništvu namenili oceno 8. Vseeno pa gre za igro, ki ji dajte priložnost, saj je v tem trenutku ena najbolje ocenjenih na tržišču. Brez dvoma vam bo zlezla pod kožo!
Boštjan Horvat
foto: caranduser.com
Kjut!