Site icon CarAndUser.com

Sigma 50mm F2 DG DN Sony E-mount | Contemporary

V svetu fotografije velja, da so najbolj ostri objektivi tisti s fiksno goriščno razdaljo. Prav tako veljajo “prime” objektivi za svetlobno izjemne, saj ponavadi ponujajo široko razprte zaslonke in s tem zajamejo kar največ svetlobe iz okolice. Je tudi naš testirani objektiv takšen?

V uredništvu smo z namenom zagotavljanja kar najboljše možne kvalitete fotografij iskali objektiv, ki bo ponujal izjemno ostrino, omogočal posnetke narejene brez uporabe stativa (tudi v svetlobno slabših pogojih) in ne bil prevelik, hkrati pa bi se s tem odlično ujemal z našim miniaturnim Sony ZV-E10 fotoaparatom.

Po posvetu in razlagi vseh prej omenjenih zahtev, so nam pri Sigmi predlagali njihov objektiv z goriščno razdaljo 50 milimetrov in minimalno f vrednostjo 2 iz njihove Contemporary serije objektivov. Z oznako C pri Sigmi označujejo svoje objektive, ki so posebej razviti za brezzrcalne fotoaparate zadnjih generacij, kar v praksi pomeni, da so najboljšo možno kvaliteto strnili v čim manjše ohišje.

Ko smo sprva prebrali kaj pomeni oznaka C smo bili prepričani, da so zaradi varčevanja s težo in velikostjo uporabili manj kakovostne materiale in sklepali kompromise pri optičnih lastnostih objektiva, a smo se krepko zmotili!

Sigma 50 f/2 je izdelek stare šole. Celotno ohišje objektiva je izdelano iz kovine, natančneje iz aluminija,  optični elementi, ki so skriti v “retro” oblikovano ohišje, pa so izjemni. Kljub vsemu so uspeli ohraniti izjemno kompaktne dimenzije, saj je dolžina objektiva brez sončne zaslonke zgolj sedem centimetrov, obenem pa velja izpostaviti nizko težo, saj objektiv tehta zgolj 350 gramov. Vseeno pri objektivih zunanje oblikovanje, velikost in teža niso glavni faktorji za nakup, zato smo objektiv namestili na naš fotoaparat in se podali v lov.

Že po prvi zajeti fotografiji Sigma navduši. Ne le, da so fotografije zajete pri vseh f vrednostih ostre, pri minimalni zaslonki f/2 je zameglitev ozadja izjemna, prehod med ostrim in zamegljenim delom je nežen in nemoteč, ozadje pa je prav pravljično zamegljeno. Res, da tega učinka ne moremo uporabiti pri vseh fotografijah, saj je pas ostre fotografije pri f/2 ozek, a je za poudarek detajlov to izjemno uporabno. Prav tako se objektiv izkaže pri zajemu portretov oseb, kjer je obraz oster, detajli na njem izjemni ozadje pa izvrstno zamegljeno.

Kaj pa fiksna goriščna razdalja? Priznam, da je potrebnega nekaj privajanja, saj za zajem subjekta ni dovolj zasuk objektiva, ampak je potrebno oddaljevanje ali približevanje od subjekta. Tega smo se v uredništvu precej hitro navadili in po nekaj urah uporabe začeli tudi objektiv z variabilno goriščno razdaljo uporabljati na enak način.

Testirana Sigma se prav tako izkaže pri zajemu video posnetkov, avtomatsko ostrenje je hitro in zanesljivo, tako imenovanega dihanja med fokusiranjem pa je zelo malo. Hkrati so za namene videa pri Sigmi na objektiv namestili analogni obroč za izbiro f vrednosti s čimer preprečimo neželeno menjavo te vrednosti, ko uporabljamo objektiv v katerem izmed avtomatskih načinov delovanja fotoaparata.

Poleg že omenjenega analognega obroča za izbiro f vrednosti, je na objektivu moč najti še stikalo za preklop med avtomatskim in ročnim ostrenjem ter obroč za manualno ostrenje. Gibanje slednjega je gladko in s tem omogoči tekoče prehode med ostrimi in neostrimi deli videa.

Pohvaliti moramo še kovinsko sončno zaslonko z prefinjenim načinom zaklepa na sprednji del objektiva in priloženo magnetno zaščito sprednje leče objektiva, katera nam da vedeti da objektiv poleg klasičnega navojnega načina pritrjevanja filtrov omogoča tudi nameščanje magnetnih filtrov.

Kljub vsem izjemnim lastnostim objektiva moramo izpostaviti dve, ki sta nas malce manj navdušili. Prva je minimalna razdalja ostrenja, ta znaša 45 centimetrov, kar ni slabo, a bi si vseeno občasno želeli, da bi se lahko malce bolj približali kakšnemu detajlu na subjektu. Druga stvar pa je pomanjkanje vgrajenega stabilizatorja, kar sicer pri uporabi na preostalih Sonyjevih ohišjih ni toliko opazno, a vseeno je dodatna stabilizacija vedno dobrodošla.

Kaj pa cena? Glede na vse napisano bi pričakovali, da bo objektiv spadal v višji cenovni razred, a k sreči to ni res. Za ceno 679 evrov ponuja Sigma 50 f/2 ogromno in morda so pri Sigmi lahko takšno ceno ohranili prav zaradi malce večje razdalje ostrenja in pomanjkanja stabilizatorja.

Matej Grofelnik
foto: caranduser.com

HVALIMO:
+ kakovost izdelave
+
aluminijasto ohišje
+
odlična ostrina slike pri vseh f vrednostih
+ ergonomija uporabe
+ priložena kovinska sončna zaslonka in magneten zaščitni pokrov
+ stikala za pomembne funkcije na objektivu
+ velikost
+ teža
+ cena

GRAJAMO:
relativno velika minimalna razdalja ostrenja
ni vgrajenega stabilizatorja

Tehnični podatki:

Zgradba objektiva 11 optičnih elementov v 9 skupinah
Minimalna odprtost zaslonke f/22
Minimalna razdalja ostrenja 45 cm
Velikost filtra 58 mm
Dimenzije 109.4 mm x 263.6 mm
Teža 350 g
Cena (v EUR) 679,00
Uvoznik Solus d.o.o.
Spletna stran www.sigma-foto.si
Exit mobile version