Ljubitelji igralnih konzol PlayStation (PS4 in PS5), so si letošnji 9. november v svojih koledarčkih podčrtali, pobarvali, označili s puščicami, zraven dodali nekaj starošolskih 3M post it opomnikov, da naj bodo še dodatno pozorni na ta datum. Čemu? Težko pričakovana igra God of War je našla mesto na (elektronskih) policah v trgovinah širom sveta. Najbolj nestrpni so GOW prenesli s PS stora, medtem ko je bilo slišati, da je tudi nekaj osebkov pred trgovinami borbalo za najboljši štartni položaj.
V našem uredništvu s ponosom poudarimo, da smo ljubiteljsko-priložnostni igralci iger. Torej. V nas še vedno tli (bolje rečeno gori) otroška navihanost, čemur gre pipisati, da tudi mi podležemo vsesplošnemu „hypu“. Dolgovezimo. Res je. Vemo. GOW Ragnarök je upravičil pričakovanja!
Sedaj pa se lahko posvetimo igri sami. Založnik GOW Rognarök je Sony, zato ne čudi, da so se zares potrudili pri celo(s)tni zasnovi. Kot že uvodoma rečeno, sami nismo „profesionalni“ igralci iger, a je sama globina, in predvsem zgodba, zares impresivna.
Tudi tokrat je glavni protagonih Kratos, Bog vojne. Skupaj s svojim sinom Atreusom želita zadostiti pravici in se maščevati zlobnemu Odinu. Igra sama je zasnovana po že ustaljenem „kopitu“, in sicer: bori se, rešuj uganke, pobiraj/nabiraj različne artefakte, raziskuj, povečuj moč svojega orožja, ščita in opreme.
Začetek se prične z napadom Freye (Boginja lepote, ljubezni, čarovnije, smrti …), ki se želi zoperstaviti Kratosu in potomcu. Šele nato dobi igra svoj pomen. Preko portala lahko vstopate v različne svetove, čigar osrčje poti je Drevo življenja, ali sila preprosto izgovorljiv Yggdrasil. Skozi različne stopnje se moč Kratosa in Atreosa počasi povečuje, a se na drugi strani povečuje tudi moč brdavsov in ostalih kreatur, ki vam bodo postavile dlake pokonci. Kombinacije tipk se človek hitro privadi, a jih je vseeno malo morje. Med drugim upravljate tudi z lokom vašega sina, ki je lahko pri nekaterih „šefih“ več kot dobrodošla pomoč.
Igra je zares dinamična in vas lahko priklene pred ekran za bistveno dlje časa, kot bi si to sami želeli. Še največ nejevolje lahko predstavljajo nekateri šefi, ki znajo biti zaareees velik zalogaj in bodo od vas zahtevali konkretno vajo in študijski pristop k zmagi. Vsak šef ima namreč svoje „manevre“ in svoje šibke točke. V praksi to pomeni, da boste morali dodobra preučiti nasprotnika, kar pa vam (pri nekaterih šefih) lahko vzame kar nekaj časa.
Verjetno je najboljši del igre, njegova zgodba. Če strnemo na kratko. Kratosov adolescentni sin, si ni mogel pomagati, da ne bi raziskal svojih korenin in svoje biti. Pri tem je v eni od zgodb naletel na svojo prerokbo, ki mu je napovedala, da bo njegov oče zaključil pod težo Odinovega meča, medtem ko bo Atreus postal njegov zvesti služabnik. Igra torej preklaplja med Atreusom, Kratosom in nadalje še Freyo, ki se pridruži na težko osvojljivi misiji poraziti Odina.
Večino igre sicer upravljate s Kratosom, a je tudi lik Atreusa in Freye več kot odično izpopolnjen, vsak pa ima svoje prednosti. Atreus je namreč lokostrelec, pri čemer je tudi poudarek. Oba, tako oče kot sin, imata sposobnost, ob sočasnem pritisku na R3 in L3, da se za kratek čas preobrazita v superjunaka, ki sta nesmrtna (Atreus se preobrazi v volka), kar pride še kako prav, ko je vaše zdravstveno stanje dodobra načeto, vas pa šef mlati kot prazno slamo, hkrati pa je tudi on na koncu z močmi.
Predvsem zadnje dejanje in napad na Asgaard (Odinovo domovanje) je zares spektakularno in hipno spomni na bitke iz Gospodarja prstanov. Da ne uničimo celotne zgodbe, vam lahko namignemo, da se prerokba ne uresniči, kako se konča, pa boste morali ugotoviti sami. Za tiste bolj delomrzne (igričarskomrzne) je to še youtube in zaključna sekvenca.
God of War Ragnarök je zagotovo upravičil pričakovanja. Že osnovna misija pot (angleško Path) vas bo na kavčih prikovala za nekaj tednov. Tudi ko končate osnovno začrtano pot, se s tem igranje ne zaključi. Igra se takrat šele dobro začne in šefi, ki so se vam na poti zdeli nepremagljivi sedaj postanejo premagljivi, a raziskovanje terja svoj čas. Vsekakor igra, ki ji morate nameniti čas, oziroma ji vsaj ponuditi priložnost. Zagotovo vas bo potegnila
Igralnost 10/10
Zgodba 10,5/10
Upravljanje z liki 7/10
Raznolikost 8/10
Dolžina igre 10/10
Boštjan Horvat
foto: caranduser.com